גלישה בטלפון סלולרי

האם האתר שלך מוכן לשנת 2014?

הסטטיסטיקה מדברת על כך שעד שנת 2014 השימוש באינטרנט מפלאפונים יעלה על השימוש באינטרנט מהמחשב הביתי, האתר שלכם מוכן לזה?

מה שבטוח שבכל יום יותר ויותר אנשים משתמשים באינטרנט ממכשיר הסלולר שלהם ואם יש משהו שאתם יכולים לעשות השנה עבור העסק \ האתר שלכם זה להתחיל להתאים אותו למכשירים סלולריים.

אם עוד לא השתכנעתם, עוד קצת מספרים (לא כולם נתונים של מישראל):

  • יותר מ- 60% מהשימוש בפייסבוק ובטויטר מגיע ממכשירים סלולריים
  • יותר מ- 25% מהצפיות ביוטיוב הם ממכשירים סלולריים
  • 41% מהאימיילים שנפתחים, נפתחים ממכשיר סלולרי.
  • מאז 2010, גדל השימוש במנוע חיפוש במובייל ב-400%
  • 91% ממשתמשי הטלפונים החכמים גולשים בהם בכל יום
  • מספר החיפושים ב- Google ממכשירים ניידים עלה ב-4,300% בין 2007 ל-2011
  • הישראלים גולשים בממוצע 80 דקות ביום באפליקציות

מה עם האתר שלי?

כמובן שכמות הגולשים מפלאפונים שונה מאוד מאתר לאתר ותלויה בסוג הקהל של האתר שלך. אבל מכמה אתרים שונים שאני אישית בדקתי המספר עמד על לפחות 20% ועד כמעט 50% באתרים של נותני שירות.

בדוק את הסטטיסטיקה באתר שלך

ישנם חיתוכים שונים של מידע שאפשר לעשות אבל זאת הדרך הפשוטה ביותר כדי לקבל מידע על כמות הגולשים באתר שלכם דרך מכשירים סלולריים (כולל טאבלטים) בגוגל אנליטיקס:

כנסו לחשבון האנליטיקס שלכם, בסרגל הצדדי לחצו על קהל (Audience) > נייד (Mobile) > סקירה כללית (Overview)

גלישה ממכשירים סלולריים

אז יש הרבה גולשים מפלאפונים, הם עדיין מגיעים לאתר שלי…

נכון, היום כל טלפון חכם יותר להציג אתרים בדפדפן אמיתי אבל עדיין יש הבדל גדול בין לצפות באתר שמותאם למחשב לבין צפיה באתר שמותאם לפלאפון.

תחשבו על המשתמש שתקוע עכשיו באיילון עם הרכב ומחפש גרר, תחשבו איזה הבדל אם יגיע לדף קריא וברור עם כפתור "התקשר עכשיו" לבין להגיע לדף שמתאים למחשב, עם לינק לצור קשר ולעשות זום למספר הטלפון שאולי לא לחיץ בכלל כי הוא תמונה.

תחשבו כמה פעמים אתם גולשים בפייסבוק או מקבלים לינק בהודעה ומגיעים לדף שלא מותאם לפלאפון… באסה.

לרוב נעדיף אתרים מותאמים לפלאפון, עם פונט גדול וכפתורים נוחים מאשר להגיע לאתר שצריך לעשות זום כל פעם לתפריט ולנסות "לצלוף" ללינק המתאים.

אוקיי, השתכנעתי! איפה מתחילים?

יש שני דרכים מומלצות לבנות אתר מותאם למובייל.

אתר בעיצוב ריספונסיבי – Responsive Design

בעיצוב ריספונסיבי קוד האתר נשאר אותו דבר ואנחנו נשארים באותו דף ובאמצעות CSS מתאימים את עיצוב האתר לפי גודל התצוגה של הדפדפן.

נכון להיום זאת האופציה העדכנית ביותר והמומלצת ביותר על גוגל.

אם אתם קוראים את הפוסט הזה בבלוג שלי דרך המחשב, נסו להקטין לאט לאט את החלון של הדפדפן ותראו איך האתר מתאים את עצמו לגודל של הדפדפן.

אז אם אתם עם וורדפרס, תדאגו לתבנית וורדפרס עם עיצוב ריספונסיבי. יש היום מבחר גדול של תבניות לוורדפרס בעיצוב ריספונסיבי כולל העיצוב הבסיסי היום שמגיע עם וורדפרס (Twenty Twelve).

גרסת מובייל

במקרה זה יש לכל דף באתר דף נוסף מותאם למובייל וברגע שהאתר מזהה שהגעתם ממכשיר סלולרי הוא מפנה אתכם לדף המותאם. לדוגמא אם הגעתם לדף: example.com/about.html האתר יפנה אתכם לכתובת m.example.com/about.html.

במצב זה יש לדאוג לעדכן את גוגל שהדף שמותאם למובייל הוא בעצם גרסה נוספת של הדף המקורי, דוגמא למקרה שהצגנו קודם, על הדף המותאם למובייל יהיה התג הבא:

<link rel="canonical" href="http://www.example.com/about.html" >

לסיכום

בצעו בדיקה לגבי הטרפיק שמגיע אליכם ממובייל (אשמח אם תשתפו אותי בתוצאות) ותתחילו לראות איך אתם מתחילים להתאים את האתר שלכם כי המספר הזה רק הולך לגדול…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים