טעויות שבאסה לתקן אחרי שאתר עולה לאוויר

היה נראה לי הכי מתאים לנצל את הפוסט הראשון כדי לדבר על ההחלטות החשובות לפני שאנחנו משחררים אתר לאויר (כמו שאני עושה ברגע זה) עם דגש על אותם דברים שקשה (אבל לא בלתי אפשרי) לתקן אחר כך.

הדברים העיקריים שחשבתי עליהם הם:

  • דומיין
  • מבנה קישורים
  • אחסון

דומיין

מילות מפתח – רצוי כי כתובת האתר שאתם בוחרים תהיה רלוונטית לנושא של האתר (אל תקחו דוגמא ממני) ותכיל מילות מפתח עיקרייות, דבר שיועיל גם בקידום שלו במנועי החיפוש.

הגיון – חשוב יותר ממילות המפתח שהדומיין יהיה הגיוני, קל לזכור ולקרוא, ולכן אנחנו נמשיך לטיפ הבא.

בלי מקפים – בבקשה בלי מקפים ומספרים! (זו העדפה אישית שלי) לא נוח להקליד אותם ובטח לא להקריא אותם למשהו בטלפון ובגדול רצוי להמנע מכל מה שיכול לגרום לבילבול כמו "goto אה, לא to באנגלית הסיפרה ולא צמוד…"

דומיין בעיברית – אז היום (בעצם כבר מזמן) אפשר לקנות דומיין בעברית כמו נעלבית.co.il, את החיסרון כבר אפשר לראות כאן עם כל הבלאגן של העברית אנגלית ואפשר להגיד די בודאות שאנשים לא הולכים להקליד את זה בדפדפן שלהם וגם קישורים לאתר הרבה פעמים יציגו הרבה תוים ואותיות ללא משמעות שזאת הכתובת האמיתית בעצם וחיסרון הגדול ביותר שניתקלתי בו שזה קורה גם בפרסום ממומן בגוגל. אז הייתי הולך על דומיין כזה רק אם אתם בונים רק על תנועה בגוגל ולא ממש לרשום את זה על כרטיס ביקור.

דוגמא לכתובת אינטרנט בעברית

co.il או לא – אם האתר בעברית ומיועד ברובו לתושבי ישראל לכו על קידומת co.il כי זאת בדיוק המשמעות שלה. אם אתם בכל זאת חושבים על משהו יותר גלובלי בחרו ב com. אל תחפשו דומיין מגניב עם קידומת של מדינה אחרת כמו mos.es או משהו כזה כי הוא מזוהה עם ספרד וגם גוגל יודעת את זה ותיקח את זה בחשבון בין כל הפרמטרים שלהם.

וידאו של מט קאטס שעלה ממש לא מזמן בנושא

מבנה קישורים

מאוד חשוב לבחור מבנה קישורים נכון לפני שמתחילים עם האתר כי כל שינוי עתידי במבנה יגרום לשגיאות עקב שינוי בכתובות הדפים מקישורים ישנים וגם מבחינת מנועי החיפוש שאינדקסו כבר את הקישורים. במקרים כאלה יש צורך לדאוג להפנות בין הקישורים הישנים לחדשים ולכן אתם מבינים שעדיף להמנע מכל זה.

שם הקובץ של כל דף או פוסט הוא בעצם עוד מקום בו אפשר להשתמש במילות מפתח רלוונטיות לאותו דף, מה שיעזור בקידום בגוגל וגם יראה יותר טוב עבור המחפשים עוד לפני שהם לוחצים על הלינק. בנוסף תחליטו האם אתם מעוניינים במבנה הקישורים שלכם גם קטגוריה, תאריך או כל דבר אחר לפני הדף או הפוסט.

דוגמא למבנה עם קטגוריה: www.example.com/category/thepostname
ללא קטגוריה זה יראה כך: www.example.com/thepostname

אני אישית מעדיף מבנה ללא קטגוריה כך יש לי פחות דברים שתלויים במבנה הקישורים שלי ואני יכול להעביר פוסט מקטגוריה אחת לאחרת מבלי לשנות את הכתובת שלה.
בוורדפרס אלה דברים שמאוד פשוט לעשות ואכתוב כאן בעתיד אם יהיה צורך.

 אחסון האתר

תעשו קצת שיעורי בית לפני שאתם בוחרים שרת, המחיר לא צריך להיות הבחירה הראשונה שלכם. ההפרשים הרבה פעמים לא כאלה גדולים ותמיכה טובה, זמינות ומהירות השרת יכולים לעשות את כל ההבדל.

שרתים בחו"ל הרבה פעמים זולים בהרבה אם שטח אחסון ללא הגבלה אבל אם אתם מתמקדים בקהל ישראלי אל תתפשרו על שרת שלא נמצא בישראל. עוד פרמטר שמשפיע על קידום האתר שלכם בצורה ישירה או עקיפה. מנועי החיפוש יודעים את מיקום השרת ובנוסף זה גם משפיע על ביצועי האתר וזמני הטעינה שלו עבור הגולשים מאותו איזור.

אומנם שרת זה לא הדבר הכי בעייתי להחליף אבל זה אף פעם לא כיף ועלול לגרום לקצת בעיות טכניות ואולי לזמן מסויים שהאתר לא זמין (ממש לא מחייב) וגם לשינוי בדירוגים במנועי החיפוש במיוחד במקרה של מעבר בין שרתים ממדינות שונות.

זה הפוסט הראשון ואני לא מצפה שהוא יוצף בתגובות אבל אם אתם, אנשי העתיד רואים את זה וזה עדיין תקף בטכנולוגיה העתידנית שלכם ויש לכם שאלות או דילמות תכתבו לי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים